2013-07-11

Bloggen Fondinvestering


Nu börjar jag blogga om fonder, m.m. Jag kallar bloggen för Fondinvestering eftersom jag anser att man skall se sig som investerare, när man investerar i fonder.

På samma sätt som när man investerar i en fastighet eller i ett företag, bör man se sig som investerare när man köper andelar i en fond.

Man bör undersöka fonden ordentligt före investeringen. Man bör jämföra fonden med andra liknande fonder. Man bör se till vilka avgifter som är förknippade med investeringen, och så vidare.

Kort sagt bör man försöka höja kvaliteten och statusen för sin fondinvestering. 

Försöka ta sig an uppgiften så seriöst som möjligt.

Därav namnet Fondinvestering, för denna blogg.

Jag planerar att skriva om bland annat följande:
  • fondstrategier
  • olika former av fondinvestering, för olika ändamål
  • fondnyheter
  • böcker, tidskrifter och annat läsvärt
  • egna erfarenheter och lärdomar.
Detta är den första blogg jag har skapat, så det kan eventuellt uppstå en del fel eller liknande, men jag hoppas att jag lär mig och att jag kan utveckla bloggen successivt.

Nu skall vi se om jag kan publicera detta första inlägg.....
På återhörande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar